nuff c

Tuesday, October 27, 2009

Dimanakah anda diposting???

saya mengucapkan tahniah kepada rakan2 yang telah posting
harap dapat komen dan berikan nama sekolah tempat anda posting
selamat mengajar....

Tuesday, October 13, 2009

Idea


wahai sahabat2 ku
apalah kiranya sahabat sekalian meminjamkan buah fikiran sahabat
yang ada mungkin banyak bersawang setelah sekian lama tidak berfikir
apalah kiranya jika sahabat memberi input atau idea untuk keindahan blog spn ini
idea yang baik punya tau...
terima kasih dihulur ...

Thursday, October 8, 2009

Jemputan Majlis Pertunangan Ema & Erwin

gambar hiasan shj..hehe

Yasmah (ema) kwn kita telah menjemput kita semua (bdk2 spn) utk pgi ke majlis pertunangannya. Jika ada kesempatan bolehla hadir...

tarikh: 10.10.2009 (Sabtu)
masa : lepas zuhur
tempat : di rumah beliau di segamat..(alamat? tgk di kad jemputan spnNite..haha)

jika ada pertanyaan sila hubungi ema sendiri di talian : 0177000992

p/s : kami warga kerja blog spn mengucapkan TAHNIAH wat ema dan tunangnyer ( erwin). Semoga bahagia selalu..

Wednesday, October 7, 2009

SPN - Posting

latest on posting


dapat surat

sally - sarawak
zaidah - sarawak


internet

nadiah - kedah
fatihah - KL
ema- KL
yat - perak
dillah - johor
zakwan - perak
shkn rahman - pahang
yana - johor
tang - johor
pei ling - johor
ashima - perak




any correction or addition, bgtau ek...bley update kat blog

Monday, October 5, 2009

tiada lagi saat itu..

salam kawan2..teman2...SELAMAT HARI RAYA~

haih..title nak melankolik...ni blog SPN amira..bukan blog persendirian kamu...wekk~
erm.. da lama aku x mengepos entri kat sini... cbuk kemas blog sniri..
tp.. kat sini xpe kn.... ramai kan tukang kemasnye...kita ada si syawal yang rajin (ayat yang indah dengan harapan ko yang akan terus mngemas blog ni dan tak membiarkannya bersawang ..wawawa..aku cuma dtg wat lawatan xrasmi dan mengkomen apa yg patot....).. hoho... suda sangat amat lama di rumah. merindui saat-saat pahit manis di utm eleh..ade kelas ponteng..ade ati nk rindu..hee~

koranggggggggg......... kite da hampir di pertengahan Syawal kan? sedar tak? sedar tak ni?? ade satu mende yang kite slalu wat..kite harus wat.. tapi kite xdapat wat untuk Syawal kali... rasanya kite xpernah missed itu.. apakah yang cube aku sampaikan di sini?apa motif aku?

mm..bgini ceritanya....
pada suatu hari...... hari apa? hari ni la... hari apa? ini bukan iklan burung murai..
aku tak ingat jam berapa..tapi lepas maghrib tadi.. seorang rakan SPN telah menggegarkan skrin aku.. (baca : buzz).. dan pada ketika dan saat itu juga terlintas di benak aku... ahh..ada satu tradisi yang tak terlaksana pada kali ni.. hoh..saje kasik saspen..haha... yela2...aku terus terang la..aku borak ngn emi kt ym td... huhu...sidey2... korang.... kita tak pegi uma emi kan taun ni...? kite xmakan laksa johor kan? kita x konvoi ramai2 kan??...sila lupakan tentang perihal sesat.. kita xjalan2 g danga bay same2 kan pas g uma emi? kite........argghhh.... sume itu.... tiada lagi.. sangat rindu.. sape rindu angkat idung~!!! oppss...angkat tangan...

oke.tu je untuk siaran kali ni.

Salam Aidilfitri..
Maaf Zahir dan Batin

p/s : cepatla posting....~!!!!

Sunday, October 4, 2009

GEMPAR!!

Terkini Dari UPSI : TNC (A&A): Penempatan ke sekolah dibeku mulai 2010?

Tanjong Malim, 4 Oktober – Profesor Dr. Zakaria Kasa, Timbalan Naib Canselor Akademik & Antarabangsa Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) mengeluarkan kenyataan semua penempatan lepasan UPSI ke sekolah-sekolah terpaksa dibeku bermula 2010.

Kenyataan tersebut dipetik dalam ucapan perasmian yang disampaikan beliau dalam 'Simposium Halatuju Pendidikan Fizik Di Malaysia' anjuran Persatuan Mahasiswa Sains (PMS) dengan kerjasama Jabatan Hal Ehwal Pelajar & Alumni (JHEPA) UPSI yang berlangsung di Bilik Seminar Bitarasiswa semalam.

Dalam pada itu katanya, pembekuan semua penempatan ke sekolah-sekolah ini dikeluarkan oleh pihak Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) melibatkan semua institusi yang mengeluarkan bakal-bakal guru bukan sahaja di UPSI malah di IPTA lain yang menawarkan program pendidikan termasuk Institut Perguruan (IPG) di seluruh negara berikutan masalah kewangan yang dialami pihak Kerajaan Malaysia.

Beliau pada awalnya mengambil langkah untuk tidak mengumumkannya kepada pelajar kerana bimbang menjejaskan motivasi pelajar untuk meneruskan pengajian namun bertukar fikiran dengan mengumumkannya semalam kerana beranggapan perkara tersebut harus diketahui semua pihak sebagai langkah persediaan.

Sementara itu, beliau turut menjelaskan penempatan untuk graduan pada tahun ini tidak mengalami masalah kerana tindakan membekukan penempatan tersebut hanya bermula tahun hadapan.

Beliau walau bagaimanapun tidak mengeluarkan kenyataan bertulis berkenaan perkara tersebut dan hanya diselitkan dalam ucapan perasmiannya semalam.

Dalam perkembangan berkaitan, seorang mahasiswa UPSI mendakwa menerima mesej melalui Sistem Pesanan Ringkas (SMS) daripada rakannya dari sebuah IPG mengatakan perkara yang sama minggu lalu. Katanya dalam e-mel yang dihantar ke upsikini@gmail.com, pelajar terbabit mengatakan keluaran UPSI dan IPTA lain yang tamat pengajian bermula tahun hadapan, perlu menunggu selama 2 tahun sebelum ditempatkan ke sekolah-sekolah.

Tambahnya, pelajar IPG yang dijadual ditempatkan ke sekolah-sekolah pada tahun hadapan akan diawalkan penghujung tahun ini bersama-sama dengan keluaran UPSI dan IPTA lain yang bergraduat pada tahun ini.

Keadaan ini menurutnya mempunyai kaitan dengan masalah yang berlaku apabila lambakan graduan pendidikan di seluruh negara.

Mengulas tentang perkara tersebut, Exco Akademik & Kerjaya Majlis Perwakilan Pelajar (MPP), Nur Aqilah Hanis berkata pihaknya akan mendapatkan penjelasan lanjut berkenaan perkara tersebut daripada TNC Akademik sendiri supaya tidak berlaku kekeliruan.

“Isu ini boleh menjadi isu nasional, bukan hanya melibatkan UPSI sahaja, jadi lebih baik kalau saya dapatkan dulu penjelasan secara terperinci daripada Prof. Dr. Zakaria dan Bahagian Akademik supaya maklumat sebenar dan tepat diperoleh sebelum saya mengulas lanjut.

“Kita tak mahu isu ini menjadi sebab untuk kita bertelagah, apa yang penting selepas kita mendapatkan maklumat tersebut, kita akan fikirkan penyelesaiannya. Jadi semua pihak diharap dapat bersabar”, jelasnya.

sumber berita dari upsikini.blogspot.com

attention

kawan kita saudara ruslan usman akan berkahwin pada 29 nov nnt di alor star, kedah

bley tnya apa2 kat dia

0172094126